کامیون آتش نشانی بنز ۲۶۲۶
خودرو آتش نشانی سنگین فوماتیک
کامیون آتش نشانی بنز ۲۶۲۶
خودرو آتش نشانی سنگین فوماتیک بر روی شاسی بنز آتگو ۲۶۲۸
خودروی آتش نشانی سنگین جهت مهار حریق های گسترده و سنگین در پالایشگاه، مراکز پتروشیمی، پایانه های نفتی و … با قابلیت کنترل کلیه عملیات از فاصله ۱۰۰متری
مخزن آب خودروی آتش نشانی سنگین:
- ساخت و نصب مخزن آب مطابق استاندارد NFPA
- ظرفیت مخزن آب ۱۱۰۰۰لیتر؛(ظرفیت مطابق با بارگذاری مجاز شاسی انجام می شود)
- مخزن از جنس استیل ضد زنگ با ضخامت ۳ میلی متر
- دارای لوله سرریز به قطر ۴و به گونه ای نصب می گیرد که در هنگام سر ریزی آب بر روی شاسی نریزد.
- مخزن مجهز به دریچه نفر رو به قطر ۵۰ سانتی متر می باشد
- درب دریچه نفر رو به گونه ای ساخته می شود که در مواقع عادی آب بندی شده و دارای بازوی قفل شونده می باشد
- دارای موج گیرهای طولی و عرضی ,داخل مخزن با دریچه های متناوب و مناسب جهت بازدید فنی و تعمیرات لازم و جوشکاری ها با الکترود مناسب و همگن با جنس مخزن
- حفره ته نشینی و تخلیه املاح معلق و لجن درون مخزن با شیب مناسب می باشد
- شیر تخلیه نهایی و شستشو حداقل ۲ اینچی و تک ضرب در محل مناسب و قابل دسترس باشد
- مخزن مجهز به دو ورودی از هیدرانت به قطر مجهز به شیر یک طرفه و کوبلینگ از نوع آلمانی و یا انگلیسی می باشد (از هر طرف یک عدد )
- انشعاب مناسب و مستقیم با شیر رابط پروانه ای میراب به پمپ آب وصل میگردد
- لوله پر کن مخزن از طریق خروجی تلمبه با قطر مناسب در نظر گرفته می شود
- مخزن به راحتی قابل جدا شدن و برداشتن از روی شاسی توسط ۴عدد قلاب باشد
- نصب مخزن بر روی شاسی توسط پایه های لرزه گیر کله قندی و به تعداد۱۴ عدد استفاده می شود که از وارد شدن ضربه در اثر نیروهای ترمز و نیرو گریز از مرکز سر پیچ ها به مخزن جلو گیری می نماید
- نصب ورق آلومنیوم آجداردر سقف مخزن جهت تردد ایمن نیروی آتش نشان و عدم لیز خوردن آنها
مخزن فوم خودرو آتش نشانی سنگین فوماتیک :
- ساخت و نصب مخزن فوم ۱۰۰۰ لیتر مطابق استاندارد NFPA
- مخزن از جنس استنلس استیل اروپایی با ضخامت ۴ میلی متر می باشد
- دریچه نفر رو مناسب به قطر ۵۰ سانتی متر جهت بازدید دوره ای مخزن و درپوش مناسب که به مطلوبی آب بندی شده باشد
- مخزن فوم از مخزن آب مجزا بوده و قابل برداشتن می باشد
- نصب شیر تخلیه نهایی ۲ اینچی تک ضرب جهت شست و شو زیر محفظه ی لجن گیر
- خروجی مخزن فوم دارای گردابگیر و ۵ سانتی متر بالاتر از کف مخزن می باشد
- نشان دهنده سطح مخزن مطابق مخزن آب تعبیه می گردد
- ,داخل مخزن با دریچه های متناوب و مناسب جهت بازدید فنی و تعمیرات لازم و جوشکاری ها با الکترود مناسب و همگن با جنس مخزن
- نصب حوضچه ته نشین (محفظه لجن گیر)با شیب مناسب برای تخلیه لجن ها با شیر تکضرب میراب با قطر مناسب
پمپ آب همراه با لوله کشی و اتصالات:
- پمپ آب گودایوا ۶۵۰۰ استاندارد
- نوع پمپ : گریز از مرکز تک فشاره
- دبی ۴۵۰۰ لیتر
- فشار ۱۰ الی ۱۲ بار
- نوع دستگاه خلاء : پیستونی اتوماتیک
- نوع جنس بدنه : آلومنیوم
- پمپ آب دارای شیر تخلیه نهایی و سیستم خلاء کننده می باشد
- دارای انشعابات خروجی مناسب با ظرفیت مانیتور و هوزریل می باشد
- دارای سه خروجی اینچ مجهز به شیر فلکه ای در قسمت انتهای پمپ
- جنس لوله ها متناسب با جنس مخزن طراحی و نصب می گردد
- دارای دو عدد مکش ۴ اینچی با هیدرانت و درب مخصوص و توری استیل می باشد
- از فلنچ و لرزه گیر مناسب استفاده می شود
- در کنار پمپ گاز دستی پیش بینی می گردد
مانیتور :
۱-ظرفیت مانیتور 4500 لیتر بر دقیقه با فشار ۱۰ بار می باشد
۲- نصب مانیتور- پایه – لوله و سرنازل از جنس آلیاژبرنز و لوله ها از جنس استیل
۳- قابلیت گردش دورانی ۳۴۵درجه افقی و ۱۵- تا۸۰+ درجه عمودی می باشد
۴- قدرت پرتاب حداکثر ۶۰الی۷۰ متر قابل تنظیم می باشد
۵- مناسب برای آب و کف می باشد و به صورت دستی کنترل می گردد
هوزریل :
۱-خودرو دارای یک عدد قرقره هوزریل در محفظه ای که دسترسی آن سریع و آسان بوده و مجهز به شیر تک ضرب می باشد
۲- نصب هوزریل با صفحه و پایه های آلومنیوم به منظور جلوگیری از خوردگی
۳- هوزریل مربوطه با شلنگ ۱ اینچ ۳۰ متری با دبی ۵ کیلوگرم در دقیقه با جمع کن دستی
برق – هوای فشرده – تابلوی عملیاتی خودرو آتش نشانی سنگین فوماتیک :
۱-نصب دستگاه آمپلی فایر – بلندگو – میکروفن از نوع مرغوب با کارائی مطلوب
۲- نصب چراغ گردان سرتاسری ال ای دی با آینه های انعکاس نوری روی سقف کابین راننده با پایه
۳- نصب چراغ های رو شنایی در محل تعبیه هوزریل-کابین تجهیزات -کابین پمپ
۴- نصب چراغهای روشنایی و علائم ترافیکی مطابق استاندارد
۵-نصب یک عدد چراغ گردان تکی در عقب خودرو
۶- نصب آژیر ۴ حالته خطر با صدای زیر و بم
۷- نصب تابلوی عملیاتی راه اندازی در انتهای خودرو که دارای گیج های خلاء و فشار می باشد
۸- تابلو دارای هشدار دهنده پایین امدن سطح مخزن آب و فوم می باشد
۷- نصب آژیر ۴ حالته خطر با صدای زیر و بم
۸- نصب تابلوی عملیاتی راه اندازی در انتهای خودرو که دارای گیج های خلاء و فشار می باشد
۹- تابلو دارای هشدار دهنده پایین آمدن سطح مخزن آب و فوم می باشد
۱۰- به منظور جلو گیری از هرگونه اتصالی ,کلیه سیم کشی ها و تقسیم ها در داخل داکت انجام می شود
کابین سازی :
۱- کلیه پروفیل های مورد استفاده در اسکلت اصلی و جانبی از پروفیل کربن استیل استفاده می گردد
۲- نصب۵عدد درب کرکره ای با دستگیره و قفل برای کابینهای تجهیزات و پمپ جهت دسترسی آسان به قسمت های مختلف
۳- ساخت استراکچر متناسب با کابین خودرو طراحی و اجرا می گردد
۴- فضای لازم جهت نصب لوله ساکشن و نردبان آتش نشانی روی سقف خودرو پیش بینی می گردد
۵- نصب نردبان در انتهای کابین جهت صعود به سقف خودرو
۶- پوشش محافظ فوقانی سقف و کف کابینها از ورق آلومنیوم آجدار بوده و امکان برداشتن و نصب مجدد برای کارهای تعمیراتی را دارا می باشد
۷- ساخت جعبه زیر مخزن همراه با درب کرکره ای دو طرف
۸- طراحی گلگیرها و رکاب ها متناسب با استراچکر صورت میگیرد
۹- شل گیر لاستیکی زیر گل گیر نصب می گیرد
۱۰- نصب حفاظ با پایه های آلومنیومی در اطراف سقف خودرو جهت جلوگیری از لغزش و احتمال سقوط اشیاء
۱۱- جانمایی مناسب در فضای داخلی کابین جهت استقرار تجهیزات امدادو نجات و آتش نشانی
۱۲- جانمایی جهت شلنگ های ۵/۱و۵/۲ از هر کدام به تعداد ۴ رشته در کابین پمپ
۱۳-ورق بدنه کابین ها از جنس آلومنیوم استفاده می گردد
۱۴- نصب رکاب و دستگیره در محل های مناسب
کامیون آتش نشانی بنز ۲۶۲۶
سیستم انتقال نیرو :
۱- گاردون کشی مناسب و استاندارد با ارائه تست فرم و بالانس
۲- نصب پشت گیر بکسی و درور زیاد کن متناسب با گشتاور پمپ
رنگ آمیزی:
۱- رنگ آمیزی لایه زیرین پس از پوشش زیرین و پیش از رنگ آمیزی نهایی انجام می گیرد
۲- قسمتهای که با گل و لای تماس دارند کاملا موم پاشی میشود
۳- مسیر لوله کشی ها کاملا رنگ آمیزی می گردد
۴- اسکلت فلزی کابینها قبل از نصب ورق های آلومنیومی رنگ آمیزی می گردد
۵- رنگ آمیزی بدنه و کابینها متناسب با رنگ فابریک خودرو انجام می گردد
۶- رنگ آمیزی شاسی خودرو بعد از موم پاشی
۷- چربی زدایی سازها و ورق ها قبل از رنگ زدایی انجام می گیرد
خودرو آتش نشانی سنگین فوماتیک
تجهیزات :
کپسول ۶ و ۱۲ کیلویی پودر و گاز و CO2، لباس عملیات،فن تخلیه، دود شلنگ آتش نشانی ضد اسید ۲٫۵ اینچ، صافی ساکشن، هارد ساکشن،نازل فوم سبک و سنگین، نازل تفنگی شیردار، اینداکتور بین مسیر و …
هوزریل : نوع برقی – دستی با ۲۵ متر شلنگ فشار قوی به همراه نازل تفنگی سه حالته
کامیون آتش نشانی بنز ۲۶۲۶
مشخصات فنی موتور
مدارک و استاندارد های موتور های تیراژ دیزل
موتور مذکور دارای استاندارد های آلایندگی ، توان موتور، مصرف سوخت و خروجی ذرات دوده بر اساس جدیدترین مدارک Directive و Regulation از مراکز تست معتبر اروپایی دارا می باشد . استانداردهای مذکور شامل Directive 80/1269 , R49 , R24 , R85 است .این موتور در سیستم سوخت رسانی از سیستم ریل مشترک سوخت با کنترل الکترونیکی توسط واحد کنترل موتور EDC17 شرکت Bosch آلمان استفاده می نماید
- مصرف پایین سوخت دیزل با توجه به استاندارد آلایندگی EURO 4 + DPF
- دارای گشتاور بالا و ارائه ماکزیمم گشتاور در محدوده ی وسیعی از دور موتور
- تولید ۶۰ درصد گشتاور موتور در دور اولیه شروع به حرکت دستگاه
- دارای سیستم هوشمند عیب یابی موتور بوسیله ی دستگاه دیاگ
- حامل آلایندگی بسیار پایین جهت کارکرد در کلان شهر ها
- دارای توان خروجی مناسب با توجه به وزن دستگاه نسبت به رقبا
- حامل قطعات یدکی مشترک با محصولات هم رده در بازار
- دسترسی آسان به قطعات یدکی از طریق دفتر مرکزی و نمایندگان در سراسر ایران
- عمر مفید بالای قطعات و سیستم های اصلی موتور با استهلاک بسیار پایین
- کنترل الکترونیکی هوشمند عملکرد استارت موتور
کامیون آتش نشانی بنز ۲۶۲۶
دیگر آپشن های موتور
- قابلیت اتصال سیستم کروز کنترل و سیستم کنترل دور درجای موتور جهت کاربری های خاص
- روشن و خاموش کردن موتور از خارج کابین راننده
- قابلیت انتخاب از میان ۳ برنامه مصرف سوخت موتور در شرایط مختلف کامیون به انتخاب راننده
- دارای محفظه ی میل لنگ یک تکه بصورت ریخته گری جهت کاهش تنش های دورانی میل لنگ و سهولت در امر تلرانس گیری یاتاقان های ثابت موتور
- دارای سرسیلندرهای منفرد جهت سهولت تعمیرات و کاهش استهلاک موتور* دارای پیچ تخلیه کارتل مغناطیسی
- قابلیت بررسی تایمینگ موتور به صورت هوشمند توسط اتصال دستگاه دیاگ
- حامل سیستم دیاگ موتور با نرم افزار بسیار قوی تحت استاندارد OBD Ⅱ
- دارای سیستم کاهش آلایندگی موتور شرکت Bosch ، DeNox2.2 به صورت متمرکز در واحد کنترل موتور
- حامل کارتل روغن از جنس ترکیبی از آلومینیم و کامپوزیت جهت کاهش صدای موتور
- دارای سیستم ترمز کمکی EVB طراحی شرکت MAN آلمان به صورت سیلندرهای هیدرولیکی و نصب شده در داخل سر سیلندر استفاده از آلیاژ بلوک سیلندر مناسب و با کیفیت جهت کاهش وزن نهایی موتور
- نازل پاشش روغن موتور به زیر پیستون جهت کارایی بالاتر سیستم خنک کاری
- دارای سیستم CAN جهت ارتباط سنسورهای موتور ، دیاگ و عیب یابی و پانل صفحه آمپر راننده در نتیجه افزایش سرعت ، اعتماد پذیری و کاهش حجم استفاده از سیم کشی در کامیون
- دستگاه دیاگ با ارتباط بیسیم و از طریق سیستم ارتباطی Wi-Fi